Jul i Harkskär

(null)

God jul till er alla! Vilken fantastiskt fin julafton vi fick här i Gävle, med solen som lyste och snön som gnistrade. Vi firar hos svärföräldrarna i Harkskär och njuter av lugna dagar tillsammans med familjen. Inga måsten, bara vara. Och min enda önskan för julafton uppfylldes redan på förmiddagen, nämligen det ni ser på bilden - alla förevigade på ett och samma foto. Det blir sannerligen svårare för varje barn! 

(null)

Det är nåd och åter nåd att ha tre fina söner. De var så otroligt förväntansfulla på julafton och det blev därför en smärre katastrof på kvällen när jultomten kom och en av sönerna fick alldeles för få julklappar och dessutom fel innehåll. Jag hade verkligen haft hjärnsläpp vid inhandlingen och led så mycket av att se honom så besviken. En besvikelse som faktiskt var befogad, där av gjorde det extra ont i hjärtat. Som tur var kunde vi rädda upp det på juldagen med en tur till stan. Att göra sitt barn så besviken, på en av årets viktigaste dagar, var hemskt. Det är svårt att vara mamma, allra helst när jag själv kämpat en del med mitt mående under hösten. Men jag hoppas och tror att det vänder nu. Och som tur är kommer det en ny jul nästa år!
 
(null)

Vi har sammanfattat våra dagar med att vi har det så oerhört bra. Vi har varmt i huset, god mat att äta, kusiner som leker utan bråk, härlig gemenskap, massor av julgodis och tid att umgås och ha det bra. Gösta verkar trivas under sin allra första jul. Han är nöjd så länge vi sitter och leker på golvet eller bär omkring honom i famnen. 

(null)

Tid med varandra är det allra bästa. På juldagskvällen gick jag och Jocke en promenad i kvällsmörkret. Stjärnorna lyste på himlen och vi gick hand i hand och konstaterade att vi tycker om att leva med varandra. Tacksam för oss!

(null)

Idag gick jag och svärmor på långpromenad i solen. Jag älskar denna plats. Älskar tystnaden, naturen, havet och att få gå här i fred och frihet. Nu ska jag njuta vidare! Hoppas att ni alla fått en bra jul. Och har ni inte det får ni, precis som jag, trösta er med att det kommer en ny jul och nya möjligheter. Var så säker!

Kommentarer :

#1: Anonym

Uppskattar din ärlighet så så mycket. Det gör denna blogg till en av mina favoriter!

skriven

Kommentera inlägget här :