Uterummet

(null)

Välkommen med ut i vårt nya uterum! 

(null)

Äntligen har vi inrett rummet och vi är så nöjda. Bordet fyndade vi på Erikshjälpen, stolarna, mattan och bordstabletterna är från Ikea och vaserna på bordet är gamla fynd från Mio. Det är sällan jag köper inredningsdetaljer på fullpris. Älskar att fynda!

(null)

Här ryms många kring bordet. Vi längtar att få bjuda hit vänner och familj framöver när den möjligheten ges.

(null)

Lampa från Ikea.

(null)

Rummet rymmer matplatsen och en liten sittdel. Framöver hoppas vi kunna hitta en liten hörnsoffa istället där vi enkelt kan slå oss ner och fika med hela familjen.

(null)

Nu får två stolar och ett litet brickbord jag fyndat på köp-och sälj på FB agera sitthörna tills vidare. 

(null)

Den underbara kudden fyndade jag på Mio. Har helt snöat in på ljusgrönt.

(null)

Till denna hörna tar jag ofta med mig en kaffekopp och läser en tidning när tillfälle ges.

(null)

Blomman är faktiskt en konstväxt från Ikea. Eftersom det skiftar så mycket i temperatur i rummet kändes det som bästa alternativet och denna variant tyckte jag faktiskt var riktigt snygg. Gröna ljuset är från Ikea och det bruna från H&M Home.

(null)

I fönstret står ljuslyktor på rad. De mörka är från H&M Home och de ljusa superfyndade jag på Ica Maxi. Det bästa jag vet när jag är och handlar där är att gå till deras fyndvägg.

(null)

Nu är det fredag och en obokad helg väntar oss, så skönt! Om några timmar kan det nog se ut som ovan, när vi firar in helgen med fika i vårt uterum. Önskar er alla en fin helg!

Kommentera inlägget här :