Egenvård

(null)

Som jag längtat till att få några timmar i frisörstolen. Idag var det äntligen dags. 

(null)

Och ni ser ju att det var välbehövligt. Har jag sett ut så här? Tur man inte ser sig själv bakifrån.

(null)

Det var längesen jag hade så långt hår som jag har nu. Gav, som jag nästan alltid gör, frisören fria händer. De är ju proffs på sitt jobb så varför inte?

(null)

Två timmar tog det att göra alla slingor. Jag satt och blundade och blev så trött. Så otroligt skönt med en stund för mig själv, att bara få ge mig själv lite egenvård. Efter en intensiv höst var detta en stor kram till mig själv.

(null)

Efter slingor väntade kaffe med dopp. 

(null)

Och ytterligare en stund senare, efter färg och klippning, fick jag se det färdiga resultatet. 

(null)

Frisören behöll längden och klippte upp håret framtill. Blev jättenöjd med resultatet!

(null)

Efter nästan fyra timmar gick jag tillbaka till jobbet i det kalla men vackra vintervädret. Ljusare och fräschare i håret och tacksam för en stund för mig själv.

Kommentera inlägget här :