Vad längtar du efter?

(null)

Sjöng på gudstjänsten i söndags. Om du vill se och lyssna klickar du HÄR Vår pastor Urban ställde frågan i predikan "Vad längtar du efter? Vad längtar du efter när pandemin kanske närmar sig sitt slut?" En sak jag längtar efter är att vara kaffelatte-morsa. Så när resten av familjen åkte skidor i Kungsberget i helgen rullade jag vagnen till stan och köpte en kaffe. Sån härlig känsla! Solen strålande, kaffet smakade gott och bebisen i vagnen var nöjd.

(null)

Bebisen som har duschskrapan som sin bästa vän.

(null)

I måndags kollade vi på OS. Andra föräldraledigheten jag lyckas pricka in under vinter-OS, kan man ha mer tur? Jag sitter på golvet med kaffe och Gösta röjer runt med alla leksaker.

(null)

På eftermiddagen, när Olle var hos en kompis och lekte, bestämde Ebbe att vi skulle ta bussen till stan. På hans önskelista stod: 1. Se solen på torget 2. Kolla på leksaker på Åhléns 3. Fika på café 4. Spela Pokémon Go. Så det gjorde vi! Återigen besökte vi kafé Berggren och jag njöt av bulle och kaffe. Så kul att Ebbe gillar samma saker som jag. Åhléns och café är en riktig dröm-kombo för mig. På hemvägen, när jag sa att jag tycker om att vara med honom svarade han "Jag tycker om att ha ensamtid med dig." Värdefullt med tid då han och Olle inte behöver samsas om uppmärksamheten. 

(null)

Idag har jag kikat på OS igen och Gösta skrällde med att sova 3,5 (!) timme. Det är typ sovrekord! Jocke jobbar hemifrån så jag kunde lägga mig i hans knä och sova en stund medan han jobbade. Fantastisk känsla! Sen såg vi när Sverige tog medaljer i sprint. Livet är för det mesta väldigt bra just nu samtidigt som jag så klart längtar efter massor av saker nu när vi verkligen får hoppas att vi är på väg ut ur en två år lång pandemi. Men mer om det i ett senare inlägg. Önskar er alla en bra vecka! 

Kommentera inlägget här :