En vecka i mars

(null)

Inledde veckan med de här gullungarna i soffan. Världens bästa lilla gäng!

(null)

När vi skjutsat Ebbe till skolan åkte vi vidare ut till Trödje och våra vänner som bor där. Solen lyste och vi gick och hälsade på hästarna som bodde granne. Så härligt med landet!

(null)

Gösta somnade gott i vagnen.

(null)

Så jag och Olle kunde kramas ostört i solen.

(null)

En annan dag gick vi för att slänga återvinning och vid sopcontainern stod en låda med porslin som någon lämnat. Räddade några saker ur lådan som var så fina, som de här härliga fågeltallrikarna.

(null)

Scrollande tillbaka i telefonen och insåg att det händer mycket på ett år. För ett år sen hade jag precis lyckats få på mig ett par jeans igen och njöt i vårt varma uterum med en liten bebis i famnen.

(null)

Detta år är fortfarande den gröna färgen en favorit och bebisen trivs bra i uterummet, men nu genom att krypa runt, ställa sig upp och stänga och öppna dörren gång efter gång.

(null)

Gösta har fått börja hänga med och leka i lekparken istället för att bara sitta och titta i vagnen. Att gunga är en favorit!

(null)

Solen har lyst och vi har lekt i en skogsdunge.

(null)

Byggde en liten koja och lekte att barnen var kockar som serverade mig mat. 

(null)

Gösta fick också vara med.

(null)

Så här hittar vi Gösta hela tiden just nu, med våra tandborstar. Vår älskade, lilla busunge!

(null)

Under veckan har Olle fått stanna hemma från förskolan eftersom det går magsjuka. Orkar inte vara sjuk mer nu. Så istället har vi försökt hitta på roliga saker här hemma, som att ta bussen till stan. Olle hade inte åkt sen innan pandemin så det blev ett lyckat litet äventyr.

(null)

Jag känner mig alltid glad när jag får slänga på mig min kappa och min fina handväska istället för täckjacka och lågskor som är det allra vanligaste i mamma-livet.

(null)

Och här ser ni fotografen!

(null)

Ebbe har haft kompisar med hem efter skolan. Så glad att han känns så pigg. 

(null)

Igår åkte vi återigen buss för att äntligen gå på Blöjröj, barnsång i vår kyrka. Men precis när vi klivit av bussen ringde Ebbes lärare och berättade att han fått en gunga i ansiktet så vi fick ta nästa buss hem och hämta honom. Ringde sjukhuset som ville att vi skulle komma in så han och Jocke åkte in och undersökte honom. Tack och lov såg allt bra ut. Denna ständiga oro är så jobbig…

(null)

Firade med Burger King till lunch, till hela familjens stora glädje. Tacksam att allt gick bra med Ebbe och att nu helgen står för dörren. Hoppas solen kommer skina på oss alla!

Kommentera inlägget här :