Det bästa ligger framför

(null)

Som vi har njutit av några dagars ledighet! I torsdags hade Ebbe blivit lovad ett dygn med farmor och farfar i Harkskär och ville absolut anta utmaningen att åka buss dit själv, trots att vi också skulle åka ut för att lägga i båten. Lite nervös måste jag erkänna att jag var men det släppte helt när det var Bengt, en härlig man i vår församling, som öppnade dörren och visade sig vara dagens busschaufför. Så härligt att vara med om historiska dagar i Ebbes och där med vårt liv. Har lite svårt att förstå att jag som 7-åring åkte buss själv från Tranås till Göteborg med flera byten. Utan mobiltelefon men där emot utrustad med handskrivna lappar till busscaufförerna från min mamma. Lägg där till att bussen började brinna på E4:an. Men jag överlevde och det gjorde så klart även Ebbe som blev hämtad av farmor på busshållsplatsen.

(null)

Vi andra tog bilen ut och Olle var snabb med att springa till förrådet och plocka ut leksakerna till sandlådan för i år.

(null)

Gösta ville vara med och leka. Sandlådan har blivit en ny favorit för honom!

(null)

Sen rullade svärfar, Jocke och Olle iväg för att lägga i båten och under tiden tog jag Gösta i vagnen och promenerade till Böna café. Kände så tydligt att "det bästa ligger framför": ledighet, värme, tid med vänner och familj, blomstrande natur och många timmar vid stranden. 

(null)

I Bönan mötte vi upp våra efterlängtade vänner och tog årets första fika, ett måste om ni besöker Gävle! Så vackert vid havet och med fika i världsklass.

(null)

Jocke tyckte att det varit alldeles för mycket grå vardag på senaste tiden så i fredags bjöd vi hem vänner på fest. Vi klädde upp oss, åt trerätters och satt och pratade till midnatt i vårt uterum. Dröm-kväll!

(null)

Idag har det regnat och regnat. Svärföräldrarna kom hit för att hjälpa oss att måla taket i källaren. Äntligen har återställningen efter översvämningen påbörjats, nästan ett år senare. När jag kom in från min lilla promenad med Gösta som skulle sova sa svärmor att jag fick lägga mig och vila. Så jag passade på att lägga mig i uterummet och läsa bok och efter en stund sova medan regnet smattrade mot taket. 

(null)

När jag vaknade doftade det nybakat i huset eftersom barnen bakat med farmor. Sockerkaka och chokladsnittar. Älskar fika!

(null)

Vi åt lunch, fikade, spelade spel och umgicks en stund och det kändes så mysigt att få vara tillsammans.

(null)

Sen roades vi av denna lilla charmör som verkligen blir mer och mer en liten människa. Det känns som han kommit på hur man leker och går runt och filurar mest hela dagarna. Oftast med sin trollstav i högsta hugg.

(null)

Efter att jag sovit ytterligare en gång (ja, jag är trött!) fick vi en spontaninbjudan till vänner på middag där vi firade hamburgarens dag. Älskar att få umgås spontant och i all enkelhet. 

Kommentera inlägget här :