En annorlunda men härlig påsk

(null)

Jag älskar påsken. Högtiden som är så härlig och kravlös. Härlig för att våren kommer, att återigen få ta del av det stora hoppet som påsken ger och känslan av att det bästa ligger framför. Kravlös för att det finns så få måsten. Så skönt att bara få vara tillsammans, gå till kyrkan och njuta av att vara ledig. Vi inledde påskhelgen med påskpyssel som Olle lärt sig på förskolan, nämligen påskfjädrar i form av vikta kaffefilter som barnen målade med vattenfärg. Älskar när barnen pysslar!

(null)

På långfredag åkte vi ut till Harkskär som badade i sol och vårvärme. Njöt av fika och lek utomhus. 

(null)

Gösta ÄLSKAR Harkskär och suktar efter båtsäsongen. Tyvärr blev det ingen premiär-tur eftersom isen inte smält ännu.

(null)

Jag var traditionsenligt klädd i svart på självaste långfredagen. Det har min mamma lärt mig och den traditionen håller jag hårt i. Så länge det kommer till mig själv. 

(null)

Olle la sig och njöt i solen. Sen visade sig att han fått feber. Typiskt.

(null)

På påskdagen vaknade jag och Gösta tidigt. Han blev så lycklig när han hittade ett påskägg från sin mormor i leksaksspisen med ett gosedjur i. Gullunge! Sen vaknade Olle med fortsatt feber så vi tog beslutet att han och jag åkte hem för att bespara resten av familjen från baciller.

(null)

Stannade på ICA på hemvägen och köpte allt jag tyckte såg gott ut. Och Olle var överlycklig över ensamtid hemma med mig. 

(null)

Han bestämde att vi skulle leka förskola och radade upp sina gosedjur så vi kunde ha samling. Vi sjöng namn-sång och läste påskens berättelse från barnens bibel och sen drog vi fram massor av pyssel. 

(null)

Efter en stund försvann orken när febern återigen höjdes. Efter Alvedon orkade Olle i alla fall komma ut och inta önskemålet för lunchen: våfflor. Våfflor med solen i ansiktet som värmde var ljuvligt. Hej våren, jag har saknat dig!

(null)

Sen önskade Olle att vi skulle ta en cykeltur så då cyklade vi bort till Åkermans kulle. Olle visade sin lilla koja som han och några förskolekompisar hade fixat vid en av alla utflykter och sen gick han på jakt efter skräp. Bad honom föreviga mig i min påsk-outfit + jeans eftersom det var ganska kallt. 

(null)

Sommarklänningen som var ny i somras visade sig va en perfekt påsk-klänning.

(null)

Den fina tofsen låg i påskägget som jag fick av min man. 

(null)

När vi kom hem hade påskharen lämnat en skattkarta i brevlådan. Olle var så nöjd och när orken tog slut parkerade vi oss i soffan resten av kvällen för att se på film, äta middag och frossa i påskgodis. 

(null)

På påskdagen åkte klänningen på igen och jag sjöng i kyrkan. Älskar påskdagen och allt den står för - hoppet om en framtid. Glädjen att vi har en Gud som gav sitt liv för oss för att vi alltid ska kunna ha gemenskap med honom. Nåden att få leva tillsammans med Jesus varje dag. 

(null)

Eftersom Olles feber försvann lika snabbt som den kom kunde vi åka tillbaka till Harkskär. 

(null)

Kan aldrig se mig mätt på denna utsikt. 

(null)

Ebbe och farfar fortsatte att utveckla helikoptern som påbörjats några veckor tidigare. 

(null)

Och Gösta fick testa att hamra och spika.

(null)

Påskdagen avslutades med att vi fick besök av efterlängtade vänner - Ida, Johannes och deras lille Molle som kom från Donsö. Ebbe och Jocke började direkt tjata om att vi måste skaffa hund och alla var så lyckliga att få ses. Tacksam för fina vänner, för Jockes familj, för vår församling (vår Guds-familj) och att våren äntligen är här. Det bästa ligger framför. Du är ÄLSKAD 💛

Kommentera inlägget här :