Mellanrum

(null)

Som ni märker blir det lite längre mellanrum på bloggen på sommaren och det är av den enkla anledningen att jag kopplar ner och kopplar av när det är semester och ledighet. Försöker vara i nuet så mycket jag bara kan och njuter av att komma ner i varv och få tid för återhämtning och tid tillsammans med min älskade familj. Här kommer därför ett blogg-svep från senaste tiden. Vi börjar med midsommar som vi firade i Harkskär. 

(null)

På förmiddagen var jag så oerhört trött men återfick energin efter att jag skapat midsommarkransar tillsammans med Olle. Min bestod av vackra pioner från svärmors trädgård. 

(null)

Kusinerna var samlade och lekte timme efter timme.

(null)

Kramar med farmor hann de såklart också med. Världens bästa farmor!

(null)

Gösta var så vansinnigt söt i sin sjömansskjortan och byxor från Newbie som jag fyndat på köp och sälj. Skorna från kavat är också second hand. 

(null)

Vi har åkt båt, något som samtliga i familjen fullkomligt ÄLSKAR!

(null)

Min första semestervecka tog vi bilen ner till Tranås och min mamma. Gösta upptäckte för första gången charmen med att lyssna i hörlurar. Skönt för mamman eftersom han vill lyssna på Hooja på repeat.

(null)

I Tranås tog min svägerska med oss till en liten sjö som jag aldrig besökt tidigare. Det var så idylliskt med den lilla sjön, stranden och den folktomma badplatsen. 

(null)

Kusinerna lekte och badade och såg så härliga ut med identiska gluggar mellan tänderna. Men så skiljer det ju bara några månader på dem också!

(null)

Gösta hjälpte mormor att vattna blommorna.

(null)

Vi besökte stans nya glasscafé och jag njöt av mamma-tid.

(null)

Och av foto-mamma-tid. Erika och Leif är mina fotoföräldrar. När jag var 15 år började jag arbeta i deras fotobutik och där blev jag kvar fram tills att jag lämnade Tranås efter gymnasiet. Så fint att fortfarande ha kvar vår relation - det är alltid lika härligt att ses!

(null)

Medan vi pratade ikapp tiden lekte barnen i lekparken bredvid och Ebbe utrycker känslan över livet. Kan bara hålla med.

(null)

En återkommande favorit i Tranås är östanå-parken så dit gick vi för att leka en dag. Blev lycklig när jag såg mina barn ta varandras händer och skutta iväg. De har så mycket kärlek till varandra!

(null)

Det är lyx att min brorsa Chrisse gifte sig med en av mina bästa barndomsvänner. En kväll fick vi följa med i deras båt. 

(null)

Vi besökte Torpön!

(null)

Efter god middag och fika på bryggan åkte vi hemåt igen i den ljumma sommarkvällen. Älskar att få uppleva min barndomsstad genom mina barns ögon.

(null)

På helgen kom min syster och systerdotter och sov över tillsammans med oss hos mamma. Vi promenerade till torget och lyssnade på Musikkåren som marcherade genom stan. 

(null)

Lyckliga barn med sommarknän.

(null)

På söndagen ledde min mamma gudstjänsten i min hemförsamling så då passade jag på att vara med och sjunga några sånger. Fint att få göra gudstjänst tillsammans.

(null)

Vi avslutade helgen med att åka tillbaka till den lilla sjön för att bada. Medan barnen badade tillsammans med Lisa, sin kusin, höll vi oss på land.

(null)

Lisa, Ulle, Tina. Tacksam för er!

(null)

På måndagen sa vi hej då till mamma/mormor och åkte tillbaka till Gävle. På vägen hämtade vi upp Jocke i Uppsala som varit där och jobbar i några dagar. Var så nöjd att jag lyckades ta mig förbi Stockholm innan vi behövde pausa. Tänk att barnen blir större och att livet blir allt lättare!

(null)

Hemma möttes vi av mulet och regn. Det gjorde inget. Vi njöt av fika med havsutsikt på gräsmattan. I det enkla bor det vackra.

(null)

Farmor bjöd på nybakade kakor. Och Gösta var såklart lycklig över båda kakor och att få vara med farmor.

(null)

Under veckan har vi åkt massor av båt och vi säger gång på gång: "vad bra vi har det!"

(null)

Tänk att våra barn får växa upp här. Tänk att detta är deras barndomssomrar. Tänk att vi får vara lediga tillsammans i fred och frihet och bara ha det bra. Nu ska jag fortsätta njuta av ytterligare 4 veckors semester. Önskar dig fina dagar framöver! 






Kommentera inlägget här :