En massa roligheter

(null)

I helgen åkte vi till Stockholm på tu man hand för att gå på 40-årsfest. Temat var guld och min man hade såklart fixat en guldklänning till mig. 

(null)

Satt som en smäck och jag kände mig fin! 

(null)

Stockholm visade sig från sin bästa sida och vi njöt av utomhusfest med sol, fina människor, härliga samtal och god mat. Och att bara få vara man och fru för en stund. Älskar oss!

(null)

Hurra för vår fina vän Clara som fyllde 40. Hon är gift med Victor som från början är en tonårskompis till mig och som senare blev en gemensam vän eftersom vi bodde samtidigt i Örebro. Det är så fint att få fortsätta följas åt och ta del av varandras livsresor. 

(null)

Hemma igen gav vi Snusen 2 en ny chans att ta oss ut på havet efter att vi haft motorn på lagning. Vi blev rejält nervösa när en felsignal började tjuta vid start men efter att ha pratat med reparatören som sa att det inte var någon fara gav vi oss iväg och efter en stund försvann tjutet.

(null)

Vi åkte till Limön, en ö dit man bara kan ta sig med båt och dit det går tur-båt inifrån stan på sommaren. 

(null)

Här älskar barnen att vara. De kastar sten, gör konstverk och leker fantasi-lekar. Under tiden passar jag och Jocke på att dricka kaffe och jag somnade som vanligt i solen. 

(null)

På hemvägen var det Göstas tur att somna. Alla våra barn har varit likadana när det kommer till båtåkandet - de somnar alltid lika gott av vinden och vågorna. 

(null)

Vi har varit på sommarfest på förskolan. Lycka är att ha en svärmor som man kan be att fixa fika och som kommer med en fikakorg fylld med nybakade bullar och hallongrottor eftersom hon vet att barnen älskar det. Så tacksam för all kärlek som vi får av mina svärföräldrar. 

(null)

Olle har varit Göstas trygghet under hans första år på förskolan. Gösta vill gärna vara med Olle och många gånger har pedagogerna låtit både Gösta och Olle gå till varandras avdelningar för att få vara tillsammans. Så tacksam att barnen har varandra!

(null)

Efteråt följde mina svärföräldrar med oss hem och medan jag lagade middag roade de barnen. Gösta älskar att läsa böcker just nu. 

(null)

Jag har lunchdejtat min man! På guld-festen berättade jag stolt om våra dejter var på Jocke svarade "Men vi har ju knappt dejtat i vår för att du måste jobba jämt". Så jag gjorde slag i saken och ändrade på det direkt. Det var ljuvligt att sitta i solen och äta sushi och sen lägga sig på bryggan och sola en stund innan vi köpte en glass som fick avsluta en härlig lunchdejt. 

(null)

Vädret har ju varit magiskt så i onsdags åkte vi ut till Limön igen efter jobbet. Lyx att få köpa med middag och äta på stenstranden, se barnen leka och ta årets första dopp i havet.

(null)

Vi satt och sa till varandra att "våra barn förstår inte hur bra de har det! Tänk att de får växa upp så här" Ja, de vet ju inget annat. Jag är så otroligt tacksam att vi får ge dem en sådan fin barndom. Och över Sverige som erbjuder en egen stenstrand att njuta av.

(null)

Så var det dags för skolavslutning. En av årets bästa dagar. All förväntan och glädje som är i luften. Finklädda barn, sommarsånger och kramar. Sommaren som ligger framför med båtåkning, bad, en senare dygnsrytm, resor och nya äventyr. Längtar!

(null)

Ebbe har gått ut 2:an och börjar en nybyggd skola till hösten eftersom Fridhemsskolan, där han går nu, ska rivas och byggas om. 

(null)

Olle sa hej då till förskolan idag och börjar också på Hemlingbor, den nya skolan, till hösten. Gösta har avklarat sitt första år på förskolan och trivs så bra! Olle är dock lite orolig hur det ska gå utan honom i höst samtidigt som han är orolig för att börja en ny, stor skola där han är yngst. Vi föräldrar är inte ett dugg oroliga. 

(null)

Vi strosade hemåt i sommarvärmen med vagnen fullpackad med extrakläder. SOMMARLOV!!

(null)

Tänk att vi har tre fantastiska barn och är mitt i småbarnsåren. Försöker njuta NU, för är det något skolavslutningen alltid påminner en om är det hur fort barnen växer.

(null)

Firade med sommarlovspresenter och Mc Donalds-picknick i vår trädgård. Sen bjöd barnens kusiner in till pool-party, jordgubbstårta och grill för att fortsätta firandet. Hurra för sommaren! Hurra för livet vi får leva! Hurra för mina älskade barn!

Kommentera inlägget här :