Lov i ottan!

(null)

Undrar ni vad jag gjorde på min ensamma kväll hemma? Jag tog tag i vår tvättstuga som helt förfallit. Detta är rummet där vi öser in grejer som vi snabbt vill städa undan eller som vi inte riktigt vet vad vi ska göra av. Där av denna hemska uppsyn. 

(null)

Jag tömde hela tvättstugan, dammsög överallt, uppe på skåp, lister, golv osv, våttorkade, gick ner med saker till källaren och till andra ställen i huset där sakerna hörde hemma och satte sen tillbaka det som kvarstod i tvättstugan igen.

(null)

Resultatet! Sinnesfrid! Och att få göra detta projekt ostört utan "mamma mamma" och en 2-åring som ständigt vill sno dammsugaren var underbart. En sak i taget. Var sak på sin plats.

(null)

Jag brukar säga att bra förvaring är A och O. Jag har en låda för kläder med fläckar som behöver behandlas och en låda för textilåtervinning.

(null)

Älskar min dymo som jag kan märka grejer med. Efter några timmars städande var tvättstugan perfekt igen och jag kunde fira med kärleksfilm i soffan.

(null)

Sen väntade ytterligare en jobbdag och efter den fick jag springa till bussen eftersom jag är en tidsoptimist i vad jag kan hinna. Tänker ständigt "jag hinner en sak till" vilket resulterade i blodsmak i munnen för att hinna till bussen. Men jag hann!

(null)

Åkte ut till Harkskär där Gösta varit själv med farmor och farfar under dagen medan resten av familjen åkt på grabb-dygn till Stockholm. När jag ringde Jocke sa Olle i bakgrunden "Ledsen mamma men detta är bara för killar" Jag är ständigt i minoritet i vår familj. Gläds så över att de fick en grabb-dygn med sin pappa och att jag under tiden fick njuta hos svärföräldrarna.

(null)

På onsdagsförmiddagen gick vi en långpromenad och satte oss vid Utvalnäs udde. Så ljuvligt att höra havet susa, blicka ut över den vackra naturen och känna lugnet och stillheten. Jag brukar ofta tänka att det slår alla turer till ett shoppingcenter med längder. 

(null)

Hemma på Harkskär igen var jag och Gösta ute och lekte. Han älskar denna plats lika mycket som vi gör. Vill alltid kolla på båtarna och upptäcka allt som finns här. 

(null)

Mysigt att få tid med bara Gösta också. Pojken som börjar bli så stor, som pratar mer om mer (även om vi bara förstår hälften!) och som är väldigt charmig och busig. 

(null)

Igårkväll kom gänget från grabb-dygnet hem till Harkskär igen och nu har jag stigit upp i ottan för att ta bussen till jobbet. Jag brukar oftast vara ledig på lov men eftersom jag vabbat så mycket den senaste tiden känns det skönt att få jobba medan Jocke är ledig. Jag har tagit ledigt onsdag och fredag så snart väntar långhelg. Soluppgången mötte mig på väg till bussen. Vänner, det ljusnar. Det är mars och vi går mot vår och värme. Allt har sin tid. Önskar dig en fin dag idag. 

Kommentera inlägget här :