Mamma-helg

(null)

Medan Jocke varit iväg på grabb-helg (så glad för hans skull!) firade vi in fredagen med go-fika. Det blev donuts, smoothie och pepparkakor (Göstas önskemål) i sommarvärmen. Älskar att ha mysiga traditioner med barnen där jag får skämma bort dem med guldkant på tillvaron. 

(null)

Njöt av värmen samtidigt som vi roade oss med att leka med vattenballonger. 

(null)

Gösta kiknade av skratt när ballongerna sprack och det blev ett sådant där fantastisk ögonblick då jag tänkte "Tänk att det här är mitt liv! Tänk att få höra min alldeles egna treåring kikna av skratt samtidigt som solen värmer mot min hud." Kände en enorm tacksamhet, över treåringen i synnerhet och livet i allmänhet. 

(null)

Vår plats på jorden. Uppskattar verkligen att ha en liten trädgård där vi kan leka, sola och umgås. 

(null)

Olle, som helst leker med kompisar varenda dag, kom cyklades hem fram mot kvällen med en blomsterbukett som han plockat åt mig hos sin kompis. Blev så glad!

(null)

Lördagen inleddes med välbehövlig städning följt av inköp av kalaspresent och storhandling och där emellan frukost, mellis och lunch. Toppa det med en riktigt sur och osammarbetsvillig treåring så var jag lite på bristningsgränsen. Därför tog jag det som Guds stora omsorg om mig när jag hittade Gösta sovandes i soffan bredvid sin storebror efter att jag skjutsat Olle till kalas. Medan Ebbe fick padd-tid och dubbla dammsugare till fika (så nöjd!) fick jag en timmes sömn i solstolen. Tack gode Gud!

(null)

På kvällen kom Matilda och Edith och hälsade på. Tänk, Matilda var 14 år när vi lärde känna henne, som en av våra tonåringar i Örbyhus, och var den allra första barnvakten till Ebbe. Hon var dessutom den vi spenderade vår allra sista kväll med utan barn. Och nu sitter hon här i vår soffa med sin egna lilla bebis och är dessutom gift med en av våra bästa vänner. Livet!!

(null)

Så blev det söndag och kyrkdags! För oss är det självklart att gå till kyrkan på söndagar, oavsett om det är söndagsklubb (läs: aktivitet för barnen) eller inte. Vi älskar vår kyrka. Vi behöver fira gudstjänst. Vi tycker så mycket om gemenskapen. 

(null)

Vi firade gudstjänst och det var verkligen fest med barnkör, välkomnande av nya medlemmar, en underbar predikan och där jag fick förmånen att leda lovsången. 

(null)

Efter kyrkan åkte vi till biblioteket för att låna böcker och sen tog vi en lugn söndag hemma. Idag höll sig däremot sommar-värmen borta men jag och Gösta gick ut en stund i alla fall för att cykla med återvinningen och vattna blommorna som Jocke så fint planterat. Nu väntar en ny vecka och jag hoppas din blir bra! Försök att vara till välsignelse där du går fram - det ska försök vara!

Kommentera inlägget här :