Uppsala med Olle

(null)

Egentligen skulle vi åkt till min älskade syster Ulle med familj i helgen. Ett väldigt efterlängtat besök eftersom vi inte varit tillsammans sen olyckan. Men eftersom Gösta och Jocke blev förkylda fick vi ställa in. Farfar ryckte ut och ordnade en heldag med Ebbe i Uppsala som önskat att de skulle gå på Evolutionsmuseum tillsammans. Och då kom jag på att jag och Olle också kunde åka till Uppsala. Vi tog tåget imorse, bara han och jag. 

(null)

Olle kom inte ihåg senast han åkte tåg. "Har jag ens åkt tåg?" frågade han. En pandemi kom i vägen och innan dess minns han inte att han åkt. Så fint att återupptäcka det, dessutom på övre plan på UL’s dubbeldäckare.

(null)

Solen lyste i Uppsala. Kallt men oerhört vackert! Strosade genom stan.

(null)

Fikade på Gunterska, en riktig favorit! 

(null)

Sa hej till glassgubben!

(null)

Och spanade på domkyrkan och å-kanalen.

(null)

Sen satte vi oss i biomörkret och njöt av långfilmen Encanto. Sevärd! Så mysigt att bara vara vi, äta godis ur varsin skål och hålla varandra i handen.

(null)

Efter bion mötte vi upp Ebbe och svärfar för fika på café Fågelsången innan jag och Olle gick till lekparken nedanför sjukhuset. Rekommenderas!

(null)

Olle visade mig runt, han var nämligen här och lekte med Jocke när Ebbe var inlagd på sjukhuset. Denna vackra park vill jag gärna besöka i vår när allt har börjat blomstra.

(null)

Olle testade att rida på Pelle Svanslös.

(null)

Och utforska fontänen som ännu saknade vatten.

(null)

Sen gick vi på några affärer och Olle valde ut ett par nya solglasögon. "Mamma, det är fint med glitter. Det är inte bara tjejer som gillar rosa, jag gör också det. Jag är sååå cool!" Vill bli lika fri i mitt tänkande som honom, jag som i ärlighetens namn har lite svårt för det ibland. 

(null)

Vi avslutade med glass och kaffe på tågstationen och när vi klivit på tåget sa han "jag tror jag skulle kunna somna en stund nu" var på han la sig ner på armstödet och somnade bums. Tacksam för vår dag tillsammans och för vår älskade Olle som haft en tuff tid när han stått bredvid Ebbe i allt som varit kring olyckan och som verkligen var värd denna lyxdag bara för sig själv. 

Kommentera inlägget här :