Det regnar men vi har ett solsken hos oss

(null)

Okej, nu börjar jag väl ändå förstå vad folk menar när de klagar på sommarens väder. Här har det regnat och regnat och det har känts extra tråkigt med tanke på att jag börjar jobba imorgon. 

(null)

Tur då att vårt alldeles egna solsken, Lisa, kom och lyste upp vår tillvaro. Min älskade systerdotter som körde 45 mil enkel väg för att vara med oss några dagar. Barnen kastade sig över henne direkt och började att kramas.

(null)

Eftersom vädret var så dåligt tog vi en tur till stan för att spela minigolf.

(null)

Stannade på Böna café på vägen in för att fylla på med energi. Det är så fint där, ni måste åka dit om ni får chansen.

(null)

Jag tog en bubble waffle som var årets nyhet och den var lika fantastisk som den ser ut.

(null)

Varm våffla med mjukglass, blåbärsglass, crunch och blåbär. Som en fullvärdig måltid!

(null)

Ebbe var också nöjd över sina amerikanska pannkakor och sitt mjukglassberg. När vi satt och fikade började regnet ösa ner igen så vi fick spontant ändra planerna från minigolf till bio och en sväng på stan. Bara att göra det bästa av det!

(null)

Idag har vi trotsat det dåliga väder och åkt ut med båten. Lisa och Ebbe åkte ring medan jag passade på att träna.

(null)

Världens bästa Lisa. Det är så fint att få dela livet med henne. För 16 år sen var jag lika gammal som henne och då var min storasyster lika gammal som jag är nu. Det är nåd att få följas åt genom livet och att få ha olika roller. Då var jag en liten lillasyster. Nu är jag en vuxen moster. Tacksam!

Kommentera inlägget här :